By Amin Sarhan - May 7, 2014

Human Tower Competitions
مسابقات أعلى برج بشري


Hundreds of young men and women try to form a higher human towers.
مئات من الشباب والشابات يحاولون عمل أعلى برج بشري.


Human Tower Competition ('Concurs de Castells' in Spanish) is an event celebrated once every two years in Tarragona city, in Catalonia, north east Spain. In October 2012 they celebrated the 80th anniversary, by the participation of 32 teams from all around Catalonia attended by more than 20,000 people.
مسابقة الأبراج البشرية ("كونكورز دي كاستلز" باللغة الإسبانية) هي حدث احتفالي يقام مرة واحدة كل سنتين في مدينة تاراغونا، في كاتالونيا، شمال شرق اسبانيا. ففي أكتوبر 2012 احتفلوا بالسنوية الثمانين وذلك بمشاركة 32 فريقا من جميع أنحاء كاتالونيا حضره أكثر من 20 ألف متفرج.



During the competition, the higher and difficult to build a tower is, the more points a team gets. Every human tower is usually between six and ten levels high. Teams are made of between 100 to 500 men and women. Young and lighter members at top while heavier members at base.
خلال المسابقة كلما كان ارتفاع وصعوبة بناء البرج زادت النقاط التي يحصل عليها الفريق. ويرتفع كل برج عادة ما بين ستة وعشرة مستويات. وكل فريق يحتوي ما بين 100 إلى 500 رجل وامرأة. صغار السن من شباب الفريق والأخف وزنا يكونون في أعلى بينما الأعضاء الأثقل في القاعدة.

Audience   المتفرجون


Competing teams   الفرق المتنافسة


Human towers   أبراج بشرية



Human waves at the base   موجات بشرية في القاعدة






You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Desert Sand Dunes Skiing
Novelty Billiard Tables
Bloody Battle Games of Stallions
13th North American Wife Carrying Championship

0 comments:

Post a Comment