By Amin Sarhan - Mar 18, 2014

365 Different Flavors of Tea Stamp Calendar
كل يوم بنكهة مختلفة من طوابع الشاي في تقويم سنوي


Will tea bags be replaced in the future by tea stamps?
هل ستستبدل أكياس الشاي في المستقبل بطوابع شاي؟


German tea company Hälssen & Lyon created and released a limited edition special "Tea Calendar". Each day in the calendar turns into a cup of tasty tea.

To make a cup of tea, just drop a postal-stamp size day sheet off the calendar into a cup and pour boiling water. Each sheet is made of high quality compressed tea leaves. Each day, out of the 365 days, tea has a different variety of tea to give a different flavor. The producer promises a different great flavor every day of the year.
شركة الشاي الألمانية هالسن وليون صنعت وأصدرت طبعة خاصة ومحدودة من "تقويم الشاي". فكل يوم من هذا التقويم يتحول إلى كوب من الشاي اللذيذ.

ولصنع كوب من هذا الشاي ضع ورقة من أوراق التقويم التي تشبه طوابع البريد في كوب ثم صب الماء المغلي عليها. كل ورقة في التقويم تتكون من أوراق شاي عالية الجودة ومضغوطة. وكل يوم، من أصل 365 يوما، صنع شايه من نوعية مختلفة من الشاي لإعطاء نكهة مختلفة. ويعد المصنعون بنكهة رائعة ومختلفة كل يوم من أيام السنة.



To produce tea calendar, high quality tea leaves are crushed and processed into a paste, then pressed into a thin sheets. Sheets then are cut into tiny calendar pages and stamped with the date. The process is completely manual.
لإنتاج تقويم الشاي هذا، يتم سحق أوراق شاي عالية الجودة وتحويلها إلى عجينة، ثم تضغط بشكل صفائح رقيقة. ثم تقطع هذه الصفائح إلى أوراق التقويم الصغيرة وتختم بتاريخ الأيام. وهي العملية يدوية بالكامل.








Watch this report   شاهد هذا التقرير


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Exotic Wild Tea Picked by Monkeys
World's Most Expensive Desserts
Incredible 3D Coffee Latte Art
Coffee Splash Photography

0 comments:

Post a Comment