By Amin Sarhan - May 4, 2013

Cobblestone Road Printer
طابعة الطرق الحجرية


Is it a road printer, as some people like to call it? or more accurately road paver?
هل هي طابعة للطرق الحجرية كما يحلو للبعض تسميتها؟ أم بشكل أدق هي راصفة طرق؟


Cobblestone roads were the norm in old days before the days of asphalt and auto cars. Cobblestone roads are still used for aesthetic purposes on roads where traffic is relatively slow. Unfortunately, the process of paving cobblestones or bricks is labor intensive and can only manage up to 100 square meters of brick road a day. A Dutch-company, Vanku BV, invented a mechanized brick-laying machine, Tiger Stone.
كانت الطرق المرصوفة بالحجارة هي الأساس قبل ظهور الإسفلت والسيارات. ولكن مازالت الطرق الحجرية ترصف لأسباب جمالية فقط في الطرق البطيئة الحركة نسبيا. ولسوء الحظ فإن عملية رصف الحجارة أو الطوب تحتاج للعمالة الكثيفة ولا تستطيع أن تنجز أكثر من 100 متر مربعا من الطريق المرصوف في اليوم. لهذا اخترعت شركة هولندية باسم فانكو بي في آلة ميكانيكية تقوم بزرع لبنات الطريق، أسموها نمر الحجارة.



The machine is not totally automated and still requires two to three workers to feed the bricks, but much more efficient than manual methods; 300 square meters of brick road a day. The machine is simple to operate and can lay various interlocking patterns simultaneously up to six meters wide.
والآلة ليست الآلية بالكامل إذ أنها تحتاج إلى عاملين أو ثلاثة لتغذيتها بالطوب، ولكنها أكثر كفاءة بكثير من الطرق اليدوية؛إذ أنها تنجز 300 متر مربع من الطريق المرصوف في اليوم والآلة هي سهلة التشغيل ويمكنها الرصف بأنماط عديدة متشابكة بنفس الوقت وبعرض يصل إلى ستة أمتار.














Watch this video     شاهد المقطع التالي



You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Superbus in Abu Dhabi & Dubai
Dutch Village With No Roads
Most Eco Friendly City
Nature Beauty of Southwest China

0 comments:

Post a Comment