By Amin Sarhan - May 3, 2013

Carry Your To-be-born Baby in Your Hands
إحمل طفلك الذي سيولد بين يديك


Do you have an urge to take your to-be-born baby in your hands? Here is how?
ألا تحسون برغبة في حمل طفلكم الذي سيولد بين أيديكم؟ إليكم كيف؟


In recent years, there have been incredible advancements in 3D imaging allowing parents to observe their to-be-born babies moving while they are still in utero. my article, Fetuses Breathe, Urinate & Smile in Wombs.

Although medical imaging is still used as a screening method to monitor the growth and health of child and mother, nine months is a long time to wait to see and hold the precious child. A Brazilian company by name of The Human 3D Technology Company, makes it possible to produce a 3D life-size replica of your baby before its born for you to carry in your hands.
حصلت في السنوات الأخيرة تطورات لا تصدق في مجال التصوير ثلاثي الأبعاد سمحت للوالدين بمراقبة أجنة أطفالهم تتحرك وهم لا يزالون في رحم أمهاتهم. أنظر مقالي الأجنة تتنفس وتبول وتبتسم في الأرحام.

على الرغم من أن التصوير الطبي لا يزال يستخدم كوسيلة لفحص ومراقبة نمو وصحة الجنين والأم الحامل، فإن تسعة أشهر هي فترة طويلة من الإنتظار قبل لمس وحمل الطفل العزيز باليد. لذلك قامت شركة برازيلية باسم هيومان ثري جي تكنولوجيز بجعل ذلك ممكناً بإنتاج نسخة ثلاثية الأبعاد و بالحجم الطبيعي للجنين قبل ولادته حتى تتمكن من حمله بين يديك.



The company utilizes 3D printers to print 3D images from medical imaging, such as Ultrasound 3D, Magnetic Resonance and Computed Tomography, to produce 3D exact replicas of human fetus.
وتستخدم الشركة في ذلك طابعات ثلاثية الأبعاد لطباعة الجنين من صور التصوير الطبي، مثل الموجات فوق الصوتية ثلاثية الأبعاد والرنين المغناطيسي والتصوير المقطعي ومن ثم إنتاج نسخ طبق الأصل ثلاثية الأبعاد من الجنين البشري.


Fetus at 12 weeks   الجنين في عمر 12 أسبوع


13 weeks   13 الأسبوع


21 weeks   21 الأسبوع


26 weeks   26 الأسبوع


34 weeks dwarf   قزم في عمر 34 أسبوع


35 weeks conjoined twins   توأمين ملتصقين في عم 35 أسبوع


36 weeks twin   توأمين في عمر 36 أسبوع


Exhibiting at museums and 3D Printshows   عروض في المتاحف ومعارض الطباعة ثلاثية الأبعاد






You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Fetuses Breathe, Urinate & Smile in Wombs
How to Make a Baby, Step by Step
Make You Own Clothes on a 3D Printer
Print Your Shoes & Wear Them

0 comments:

Post a Comment