By Amin Sarhan - May 3, 2012

Gigapixels Recognize Rioters Faces
جيجابكسل تتعرف على وجوه مثيري الشغب




Gigapixel.com publishes Gigapixel Panoramas. One of their panoramas displays the crowd before the 2011 Stanley Cup Final riots in Vancouver, Canada. What is wonderful in this panorama is that you can zoom on any person's face by double clicking. Try it for yourself at the end of the article.

جيجابكسل دوت كوم هو موقع ينشر صور بانورامية ضخمة (جيجا بكسل). وأحدى هذه الصور البانورامية هي لهذا الحشد قبل احداث الشغب على كأس ستانلي النهائي في فانكوفر بكندا عام 2011. والرائع في الصورة البانورامية هو انك تستطيع تفحص وجه أي شخص في الصورة عن قرب بالنقر على مكانه مرتين. جرب ذلك بنفسك في أسفل المقال.




One extra step and you could see the color of their eyes!
خطوة أخرى وتكاد أن تتفحص لون عيونهم!


You can zoom on any person's face by double clicking. It was photographed by Ronnie Miranda on June 24. It is made up of 216 photos (12 across by 18 down) stitched together, taken over a 15-minute span. Thus similar to Google earth technology where, thousands of photos are stitched to produce Panoramic Giagpixel Images.

يمكنك أن تتفحص وجه أي شخص وذلك بالنقر على مكانه مرتين. التقط هذه الصورة روني ميراندا في 24 حز يران، وهي مكونة من 216 صورة استغرق أخذها 15 دقيقة ثم تم تلصيقها ببعضها لتصبح هذه الصورة الضخمة التي تراها. وهذه مشابه لتقنية جوجل إيرث حيث يتم تلصيق آلاف الصور لتعطي صورة ضخمة بانورامية.

Try it. You can examine every individual face in the crowd.
جرب بنفسك إذ يمكنك ان تتفحص وجه كل فرد في هذا الحشد.

Adobe Flash Player is required to view this content.

Zoom & Pan as you would do in Google Earth.
يمكنك التقريب والتبعيد والتحريك في الاتجاهات كما تفع في جوجل إيرث.

0 comments:

Post a Comment