By Amin Sarhan - May 1, 2014

Planes Blow Beach Goers
طائرات تعصف مرتادي الشاطئ


It is not an emergency situation to fly that low over beach goers.
إنها ليست حالة إضطرارية للطيران على هذا الإرتفاع المنخفض فوق مرتادي الشاطيء.


This happens regularly at Maho Beach, on the Dutch side of the Caribbean island of Saint Martin. The island is famous for the Princess Juliana International Airport that is adjacent to Maho beach. Arriving aircrafts must touchdown as close as possible to the beginning of Runway due to the short runway length of 2,300 meters, resulting in flying very close over the beach.
يحصل هذا بشكل إعتيادي عند "شاطئ ماهو" على الجانب الهولندي من الجزيرة الكاريبية سانت مارتن. وهي جزيرة مشهورة بمطار الأميرة جوليانا الدولي المتاخم لشاطئ ماهو. إذ يتوجب على الطائرات القادمة أن تلامس الأرض عند أقرب نقطة في بداية المدرج لأن المدرج قصير ولا يزيد طوله عن 2,300 متر، مما يعني تحليقها على مسافة قريبة جدا من رواد الشاطئ.



The thrilling approaches and ease of access for shooting spectacular images makes the beach one of the world's favorite places among plane spotters.

Watching airliners pass over the beach is such a popular activity that daily arrivals and departures airline timetables are displayed on a board in most bars and restaurants on the beach, and the Sunset Beach Bar and Grill has a speaker on its outside deck that broadcasts the radio transmissions between pilots and the airport's control tower.
هذا القرب المثيرة وسهولة الوصول إلى أمكنة تسمح بأخذ الصور عن قرب يجعل هذا الشاطيء واحداً من أفضل الأماكن في العالم لراصدي الطائرات.

إن مشاهدة الطائرات تمر فوق الشاطئ من أكثر النشاطات شعبية حتى أنه يتم يومياً عرض أوقات الطائرات القادمة والمغادرة على لوحات موضوعة في معظم الحانات والمطاعم الموجودة على الشاطئ، وأما مطعم وحانة "مشاوي شاطئ الغروب" فلديه سماعات مركبة على منصة خارج المطعم تبث الحديث اللاسلكي بين الطيارين وبرج المراقبة في المطار.












لوحة تحذير: إن عصف نفاثات الطائرة المغادرة أو القادمة قد يسبب أذى جسدي شديد.


Beach goers are blown by jet blast.
نفاثات الطائرات تعصف مرتادي الشاطيء.





You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Courchevel Ski Resort Dangerous Airport
Airplane at Traffic Lights?
Transparent Intelligent Plane by 2050
Leisurely Tours Over Paris in a Zeppelin

0 comments:

Post a Comment