By Amin Sarhan - Oct 3, 2013

Is Unibrow a Sign of Beauty?
هل الحاجب المتصل سمة للجمال؟


Do you see her eyebrows as a sign of beauty as they do in Tajikistan?
هل تجد حواجبها سمة للجمال كما يرونه في طاجيكستان؟


The unibrow is considered a sign of beauty in parts of Tajikistan, the Arabian Gulf, Iran, Turkey and South Sri Lanka. A unibrow (or monobrow) is the presence of abundant hair between the two eyebrows. If eyebrows are not naturally connected in women, they draw the connection with kohl or liner pen to simulate a unibrow.
تعتبر الحواجب المتصلة سمة جمال في أجزاء من طاجيكستان والخليج العربي وإيران وتركيا وجنوب سريلانكا. ويكون إتصال الحواجب عادة بسبب وفرة الشعر بين الحاجبين. وإذا لم يكن الحاجبين متصلين بشكل طبيعي في النساء يقمن بوصلهما رسماً بالكحل أو بقلم التخطيط لمحاكاة شكل الحاجبين المتصلين.



According to Wikipedia, historically in some cultures, unibrows are viewed as attractive quality in men associated with virility and in women associated with purity. During the Qajar Dynasty in Iran (1785 to 1925), unibrows were considered very attractive in women; however this has changed with time because of the growing western influence.
وفقاً لموسعة ويكيبيديا فإنه تاريخيا وفي بعض الثقافات ينظر إلى الحواجب المتصلة على أنها جذابة في الرجال لدلالتها على المروءة وفي النساء لدلالتها على النقاء. وفي خلال عهد أسرة قاجار في إيران (1785-1925)، اعتبرت الحواجب المتصلة جذابة جدا في النساء ولكن ذلك تغير مع الزمن بسبب التأثير الغربي المتزايد.











Even in their art   حتى في لوحاتهم الفنية


In the Arabian Gulf   في الخليج العربي


In Iran   في إيران



The Qajar dynasty in Iran   عهد أسرة قاجار في إيران



Doesn't that remind of Bert of Sesame Street educational series?
ألا يذكرونكم بشخصية برت في مسلسل شارع السمسم التعليمي؟



You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Over 10kg of Silver Adorn Miao Women
Painting on Lips
Innovative Eyelashes
Witches of Hadramout

0 comments:

Post a Comment