By Amin Sarhan - Dec 20, 2011

Cute White Puppies
الجراء البيضاء الظريفة



لا هذه ليست ألعاب محشوة لجراء بيضاء معروضة للبيع. ولكنها كلاب حقيقية تسمى "كلاب سامويد البيضاء". وبها شبه لكل من الدب القطبي الأبيض والذئب القطبي الأبيض ، ظهرت في سيبيريا منذ عدة قرون وأصبحت صديقا جيدا لقبائل السامويدي الرحل الذين يعيشون في الأجزاء الشمالية من روسيا وسيبيريا. احتاجت هذه القبائل إلى حيوان يتحمل البرودة القاسية ويساعدهم في نقل أمتعتهم عند التجوال و صيد الغزلان ولتدفئتهم فكان هذا الحيوان هو كلب السامويد الذي أصبح الصديق والمساعد.
No these are not stuffed white puppies on display. These are real dogs called "the white Samoyed dogs". They resembles both the polar white bear and the polar white wolf, appeared in Siberia many centuries ago to become good friends to nomadic Samoyede people living in the northern parts of Russia and Siberia. Nomadic tribes needed animals to wander around, carry loads, hunt deer and warm them up when it's freezing and it was the Samoyed dog which became their friend and helper.








في هذه الأيام يقتنون هذا الكلب المدلل في البيوت وذلك لجماله ولفروه الأبيض الناعم ولجاذبيتة. هذا الكلب لا يؤذي أحداً إلا إذا شكل تهديدا لصاحبه. ومن الغريب أن كلاب سامويد تحب القطط وتعتقد أنها أصدقاء. ولكن للأسف لا تشاركها القطط هذا الشعور.
Nowadays the dog become a pet with its distinctive white long fur and cuteness. Samoyed dog will never hurt a person unless this person presents a threat to its owner. It is funny, but Samoyed dogs like cats and think them to be their friends. Unfortunately, cats don't think the same.













1 comments:

Anonymous said...

What's Happening i am new to this, I stumbled
upon this I have discovered It positively useful and it has aided me out loads.
I am hoping to give a contribution & assist other users like its aided me.

Great job.

my site :: Ricky Salvador

Post a Comment