By Amin Sarhan - May 22, 2014

Human Dolls and Cosplay - Part 1
الدمى البشرية والكوزبلاي - الجزء الأول


This doll is not made of plastic or rubber, she is a real human being!
هذه الدمية ليست مصنوعة من البلاستيك أو المطاط، إنها من البشر الحقيقيين!


Obsession with cartoon characters has lead to what is called "cosplay", a term that was coined in Japan in 1983 to mean costume and play. Young people, mostly pretty girls, impersonate cartoon characters from manga, anime, comic books, video games, and films. Many of the cosplayers can easily be missed for dolls.
أدى الولع والهوس بشخصيات الرسوم المتحركة إلى ما يطلق عليه "كوزبلاي"، وهو مصطلح صيغ في اليابان في عام 1983 ليعني الزي واللعب. حيث ينتحل الشباب، ومعظمهم من الفتيات الجميلات، شخصيات كرتونية من رسومات المانجا والأنيمي والكتب المصورة والمجلات وألعاب الفيديو وأفلام الرسومات المتحركة.



One of the most famous Japanese magazines devoted to cosplay is "COSMODE". Many ever-increasing number of internet sites are devoted to cosplayers and their costumes and accessories.

Photos of this article are taken by Xeno artist who excels as a hobbyist photographer of cosplayers.
وكثير من هؤلاء المنتحلين أو الـ"كوزبلاير" قد لا نستطيع تمييزهم بسهولة عن الدمى. ومجلة "كوزمود" هي إحدى أشهر المجلات اليابانية المكرسة للكوزبلاي. وهناك أيضاً العديد من مواقع الانترنت التي تتزايد مع الوقت مخصصة للمنتحلين وأزيائهم واكسسواراتهم.

صور المنتحلين في هذا المقال التقطتها عدسة الفنان كزينو الذي يبرع كمصور هاوٍ للكوزبلايرز.















You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Surgeries Created Superman Look Alike
Newest Ukrainian Real-Life Doll
Human Barbie Multiplied
Live Japanese Cartoon Characters

0 comments:

Post a Comment