By Amin Sarhan - Apr 29, 2014

Postman Who Hand Built a Palace in 33 Years
ساعي البريد الذي بنى قصراً بيديه في 33 سنة


This is not a Hindu Temple, it is a French Postman's "Palais Idéal".
هذا ليس معبداً هندياً وإنما القصر المثالي لساعي بريد فرنسي.


The story began in 1879, when a rural postman in the southeast of France named Joseph-Ferdinand Cheval got interested in the shapes and forms of limestone rocks he encountered during his 32 km mail delivery walks. He started collecting stones, initially carrying them in his pockets, then in a basket that he took with him and later in a wheelbarrow for bigger stones.
بدأت القصة في عام 1879 عندما كان ساعي بريد في المناطق الريفية في جنوب شرق فرنسا يدعى جوزيف فرديناند شيفال معجباً بأشكال الصخور الكلسية التي كان يشاهدها أثناء سيره اليومي 32 كيلومتراً لإيصال البريد، فصار يجمع الحجارة . في البداية كان يحملها في جيوبه ثم استخدم سلة يأخذها معه وبعد ذلك عربة يد حتى يستطيع أخذ الأحجار الكبيرة.



Over the next 33 years he and his wife constructed, from the stones, their "Palais Idéal" or the ideal palace. The Palais is a mix of different styles inspired by various civilizations including Hindu, Medieval and even has a mosque. It is 26 meters long and 10 meters high and located in the otherwise forgettable town of Hauterives north of Valence. Now the town is famous and is visited by about 100,000 visitors a year.
وعلى مدى الـ 33 عاماً التالية قام شيفال وزوجته باستخدام الحجارة في تشييد قصرهما المثالي الذي سمياه بالفرنسية "بالييه أيديال". والقصر مزيج من أنماط معمارية مختلفة مستوحاة من حضارات مختلفة بما في ذلك الهندوسيه والعصور الوسطى وحتى أن به مسجد. ويبلغ طوله 26 مترا و ارتفاعه 10 مترا ويقع في بلدة هوترفيه والتي كانت ستكون منسية لولا هذا القصر في شمال فالنس بفرنسا. أما الآن فهذه البلدة مشهورة ويزورها حوالي 100 ألف زائر سنوياً.







Mosque   المسجد


Details of the palace   تفاصيل الفصر





The postman in front of his palace   ساعي البريد أمام قصره




You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Live in a Maharaja's Palace
Qasr Al Sarab Desert Resort
Is it Iram of the Pillars?
The Maharaja's Express Train

0 comments:

Post a Comment