By Amin Sarhan - Mar 20, 2014

Is There a Castle on Rock Islet Near Dublin?
هل هناك قلعة على جزيرة الصخرة قرب دبلن؟


Did any crazy wealthy built a Castle on a rock islet near Dublin, Ireland?
هل بنى ثري مهوس قلعة على جزيرة صخرة قرب دبلن بايرلندا؟


Few years ago I received this photo, and I believe most of you had. As usual, I did not believe it because it was totally illogical. The sight of a castle on a rock islet is amazing, but the truth is, it is fabricated and not a real. That rock islet is not even near Dublin.

During a tour I had in Phuket island, Thailand, last year I saw the rock islet and had few photographs there. I assure you that there is no castle on top.
وصلتني هذه الصورة قبل عدة سنوات، و أعتقد أنها وصلت إلى معظمكم. وكالعادة لم أصدقها لأنها غير منطقية. لا شك بإن منظر قلعة مبنية على صخرة مرتفعة وسط البحر مذهل، ولكن الحقيقة هي أنها مفبركة وليست حقيقية. فجزيرة الصخرة تلك ليست حتى قريبة من دبلن.

خلال رحلة بحرية قمت بها العام الماضي في جزيرة فوكيت في تايلاند رأيت جزيرة الصخرة تلك والتقطت عندها عدداً من الصور. واؤكد لكم بأنه لا وجود لقلعة أو قصر على قمتها.



The rock is called Ko Tapu. It's a limestone rock about 20 meters tall with the diameter increasing from about 4 meters near the water level to about 8 meters at the top. It lies about 40 meters to the west from the northern part of Khao Phing Kan islands, which is now part of Ao Phang Nga National Park. In 1974, the rock islet became famous as James Bond island, after shooting "The Man with the Golden Gun" movie there. Since then it became a tourist attraction.

That answers one part of the riddle. But the other part is, where is the castle that have been superimposed on top of the rock islet? It is Lichtenstein Castle, situated on a cliff located near Honau at the Swabian Alb in Germany.
تسمى هذه الصخرة "كو تابو" وهي صخرة من الحجر الجيري ارتفاعها حوالي 20 مترا وقطرها يتزايد من نحو 4 أمتار قرب سطح الماء إلى حوالي 8 أمتار في أعلاها. وتبعد حوالي 40 مترا إلى الغرب من الجزء الشمالي من جزيرة "خاو فينغ كان"، والتي هي الآن جزء من محمية "آو فانغ نغا" الوطنية. في عام 1974 أصبحت جزيرة الصخرة مشهورة باسم جزيرة جيمس بوند وذلك بعد تصوير فيلم "الرجل ذو المسدس الذهبي" هناك. ومنذ ذلك الحين أصبحت الصخرة منطقة جذب سياحي.

هذا يجيب على جزء واحد من اللغز. ولكن الجزء الآخر هو، أين تقع تلك القلعة التي ركبت على قمة جزيرة الصخرة؟ الجواب هو: إنها قلعة ليختنشتاين والمبنية على مرتفع بالقرب من هوناو على جبال الألب في ألمانيا.

Lichtenstein Castle   قلعة ليختنشتاين

James Bond rock islet   صخرة جيمس بوند









You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Fish Pedicurists
Long Neck Women
Elephants Rival Artists
Koh Chang Island Secluded Luxurious Beach

0 comments:

Post a Comment