By Amin Sarhan - Feb 15, 2012

Nature's Awesome Paintings with Lightening
الطبيعة ترسم لوحات رائعة بالبرق


Some people are lucky to capture nature's awesome paintings done by lightening. All what it takes is just a split second and the painting is never the same.

هناك محظوظون استطاعوا التقاط صور للطبيعة وهي ترسم لوحاتها الرائعة بالبرق. كل ما تحتاجه الطبيعة هو أجزاء من الثانية لتقوم بابداعاتها ولن تكون أي لوحة ترسمها كمثل الأخرى.



Lightning results from the buildup and release of electrical energy between positively and negatively charged areas. The air during a thunderstorm rises and falls, separating the charges. A cloud-to-ground lightning strike begins as an invisible channel of electrically charged air moving from the cloud to the ground. When a channel gets close to an object on the ground, a surge of electricity from the ground moves towards the clouds and produces the visible strike of lightning.

ينتج البرق من حشد وإطلاق الطاقة الكهربائية بين المناطق المشحونة سلبا وإيجابا. يرتفع الهواء وينخفض أثناء العواصف الرعدية فاصلاً الشحنات الكهربية. فصاعقة البرق بين سحابة و الأرض تبدأ أولاً كقناة غير مرئية من الهواء المشحون كهربائيا تنتقل من السحابة إلى الأرض. وعندما تقترب القناة من جسم ما على الأرض تنتقل موجة من الكهرباء من الأرض نحو السحابة وينتج عن هذا ضوء البرق الذي نراه.




Here are some facts. Lightning strikes the earth 20 million times a year. The thirty-year average of lightning deaths is 62 people in the United States. The majority of lightning strikes that cause injury occur in the summer months, mostly to people who are stuck outside during the afternoon and early evening. When thunder accompanies lightning, the air near the lightning strike is heated to 50,000°F, which is hotter than the surface of the sun. The rapid heating and cooling of the air is what causes thunder. Finally, the energy from one lightning flash could light a 100-watt bulb for about 3 months.

إليكم بعض الحقائق: تضرب الصواعق الارض 20 مليون مرة في السنة. توفي خلال ثلاثين سنة فقط 62 شخصا في الولايات المتحدة. غالبية الصواعق التي تسبب الاصابات تحدث في أشهر الصيف ومعظمها لأشخاص يتواجدون في الخارج خلال فترة ما بعد الظهر والمساء في وقت مبكر. عندما يصاحب الرعد البرق يسخن الهواء بالقرب من الصاعقة إلى 50 ألف درجة فهرنهايت وهذا أكثر سخونة من سطح الشمس. إن الإرتفاع المفاجيء ثم التبريد السريع للهواء هو ما يسبب صوت الرعد. أخيرا. ويمكن للطاقة الموجودة في ومضة البرق أن تضيء لمبة 100 واط لمدة 3 أشهر تقريبا.








































0 comments:

Post a Comment