TOTAL VISITS مجموع الزيارات

By Amin Sarhan - Apr 15, 2018

Albanian Virgins Who Become Men
العذارى الألبانيات اللواتي يصبحن رجالا


Sworn Virgins act completely like men and assume all responsibilities and rights.
العذارى المحلفات يتصرفن تماما كالرجال ويتحملن المسئولية كاملة ولهن حقوق الرجال.


Certain women in remote regions of Albania elect to become men for the advantages that men have. They cut their hair, wear men's clothes, roll their own cigarettes, drink alcohol, carry guns, and take up manly livelihoods such as shepherds or truck drivers. Their lives are much freer and less regimented than other members of their sex - but at a cost. These women must fore-swear to stay virgin with no sexual relationships, marriage and children. They have been dubbed 'Sworn Virgins'. Unlike normal women, Sworn Virgins can inherit and manage property, and, in fact, may even be raised to assume the male role by parents who have no male heirs.
بعض النساء في المناطق النائية من ألبانيا اخترن أن يصبحن رجالا للحصول على المزايا التي يتمتع بها الرجال. فيقمن بقص شعرهن ويرتدين ملابس الرجال ويدخن السجائر الملفوفة ويشربن الخمور ويحملن البنادق ويعشن حياة الرجال مثل الرعي أو سواقة الشاحنات. بهذا تصبح حياتهن أكثر حرية وأقل رقابة من بقية أفراد جنسهن - ولكن ذلك لا يأتي بدون ثمن. إذ يجب على هؤلاء النسوة أن يبقين عذارى مدى العمر بدون علاقات جنسية أو زواج وأطفال. ويطلق عليهن اسم 'العذارى المحلفات'. فبخلاف النساء العاديات يمكن للعذراء المحلفة أن ترث الملكيات وأن تديرها، ففي الواقع يقوم الأب الذي ليس لهم ورثة ذكورا بترقيتها لتولي دور الذكر وتحمل كافة مسئولياته.

They stay virgins forever and never get married   يبقين عذارى إلى الأبد ولا يتزوجن إطلاقا



As a tradition dating back hundreds of years, this was sometimes necessary in a society that lived within tribal clans. Clan rules states that women are the property of their husbands. The freedom to vote, drive, inherent, conduct business, earn money, drink, smoke, swear, own a gun or wear pants was traditionally the exclusive province of men. A family suddenly without a patriarch or male heir would find themselves in jeopardy of losing everything. As an alternative, becoming a Sworn Virgin, elevates a woman to the status of a man and grants her all the rights and privileges of the male.
هذا التقليد المتعارف عليه منذ مئات السنين كان ضروريًا في بعض الأحيان في مجتمع عشائري قبلي. إذ تنص تقاليد العشيرة على أن المرأة هي ملك لزوجها. وأن حرية التصويت أو القيادة أو الورث إدارة الأعمال أو كسب المال أو الشراب أو التدخين أو الحلف أو امتلاك السلاح أو ارتداء السراويل هي أمور محصورة على الرجال فقط. فالعائلة التي تجد نفسها دون كبير أو وريث ذكر ستجد نفسها في خطر فقد كل شيء. وكبديل لذلك فإن التحول إلى عذراء محلفة يرقي المرأة إلى منصب الرجل ويمنحها كل حقوق وامتيازات الذكر.

They carry guns   يحملن السلاح


Sworn Virgins still exist today, but as modernization inches towards the small villages nestled in the Albanian Alps, this archaic tradition is increasingly seen as obsolete. Only a handful remain.

The Sworn Virgins are featured in a book authored by Antonia Young and this article photographs by Jill Peters.
وفي هذه الأيام ما زالت هناك بعض العذارى المحلفات، إذ أنه مع زحف الحداثة نحو القرى الصغيرة النائية في جبال الألب الألبانية ازداد النظر إلى هذا التقليد على أنه من التفاليد البالية. فبقيت منهن حفنة صغيرة فقط.

وهناك كتاب يصف العذراوات المحلفات من تأليف أنطونيا يونج وكذلك مجموعة صور هذا المقال التي صورتها جيل بيترز.

They ride horses   يركبن الخيول


Only a handful Sworn Virgins remain   بقي من العذارى المحلفات حفنة صغيرة










Sources: Wikipedia, refinery29.com المصادر:ـ


You may like to read these   قد ترغبون بقراءة ما يلي
Baffling Sex Traditions and Laws
Undersea Penis Fencing
Innocence in Danger
Contraceptives Over The Last 5000 Years

0 comments:

Post a Comment