TOTAL VISITS مجموع الزيارات

By Amin Sarhan - Oct 19, 2021

Baffling Sex Related Traditions and Laws
عادات وقوانين متعلقة بالجنس تسطل


Could the following traditions and laws be true?
هل يمكن أن تكون العادات والقوانين التالية صحيحة؟

Here is a collection of the weird baffling sex traditions and laws around the globe. I tried to verify the alleged traditions and laws, but failed to verify them all. So keep in mind that some could be false, outdated or rural legends.
إليكم مجموعة غريبة وتسطل من العادات والقوانين المرتبطة بالجنس حول العالم. وقد حاولت التحقق من هذه العادات والقوانين، ولكنني فشلت في التحقق من جميعها. لذلك ضعوا في الحسبان أن بعضها قد يكون كاذباً وبعضها قد يكون عفا عليه الزمان وبعضها أقاصيص شعبية.

In Egypt: proof of defloration in a rural wedding   في مصر: إثبات فض البكارة في الدخلة البلدي

"Dokhla Baladi" is a slang term in rural Egypt describes an ancient tradition, many believe that it vanished. The bride is forced to lie on the marital bed in the presence of her mother, the groom and his mother, or his sister, sometimes a midwife attends to take the role instead of the groom. The midwife or the groom, deflower the bride virginity by using a finger wrapped in white handkerchief. The groom or the midwife pulls the handkerchief out with the blood drops and raises it up in front of everyone to burst in joy, proving that the bride was a virgin.
"الدخلة البلدي" مصطلح دارج في المجتمع المصري الشعبي يصف تقليداً قديماً يعتقد الكثيرون أنه اندثر. تجبر فيه العروس على الاستلقاء على فراش الزوجية في حضور والدتها والعريس ووالدته أو أخته، وتحضر أحياناً قابلة تتولى القيام بالدور عوضاً عن العريس. تقوم القابلة أو العريس بفض غشاء البكارة بإصبع ملفوف بمنديل أبيض. ثم يُخرِج العريس أو القابلة المنديل وعليه قطرات الدماء ويرفعه أمام الجميع إثباتا لعذرية العروس لتعلو الزغاريد .
Source: [۩] المصدر:ـ


In Tibet: Parental acceptance of sex before 25 old   في التبت: الجنس قبل عمر 25 مقبول من قبل الوالدين

Sex relationships, for young men and women, are accepted by Tibetan parents up until often 25 as the age limit for pre-marital relations.
العلاقات الجنسية بين الشباب والشابات مقبولة من الوالدين في التبت حتى تقريباً سن 25 عاماً كحد أقصى للعلاقلات قبل الزواج.
Source: [۩] المصدر:ـ


In Spain: Showing breasts is okay but not feet   في إسبانيا: إظهار الثديين مسموح ولكن ليس الأقدام

In 17th century Spain, it was illegal for anyone other than a woman's husband to see her bare feet. A woman could freely expose her breasts, but feet were considered sexual and had to be covered in the presence of men other than her husband.
في القرن 17 قي اسبانيا كان من غير القانوني أن تظهر المرأة حافية القدمين أمام شخص آخر غير زوجها. بينما يمكنها أن تعرض ثدييها بحرية، إذ اعتبرت الأقدام جنسية وكان لا بد من تغطيتها في وجود رجل آخر غير الزوج.


In USA: Legality of necrophilia   في الولايات المتحدة: قانونية ممارسة الجنس مع الجثث

Having sex with corpses is still legal in several American states, due to what one politician describes as 'loopholes in the law'.
مجامعة الميت لا يزال قانونيا في عدة ولايات أمريكية، وذلك بسبب ما وصفه أحد السياسيين بثغرات قانونية.
Source: [۩] المصدر:ـ


In Lebanon: Legality of sex with female animal   في لبنان: قانونية ممارسة الجنس مع أنثى الحيوان

In Lebanon, if a man is caught having sex with a male animal, his penalty is death. Sex with a female animal, however, was not mentioned, and so should we assume it is approved?
في لبنان، إذا تم القبض على رجل يمارس الجنس مع حيوان ذكر، فعقوبته الإعدام. أما ممارسة الجنس مع أنثى الحيوان، مع ذلك، لم تذكر، ولذا فهل لنا أن نفترض أن ذلك مسموح؟
Source: [۩] المصدر:ـ


In China: Kissing empress genitals   في الصين: تقبيل الأعضاء الجنسية للإمبراطورة

The T'ang Dynasty Tyrant Empress Wu Hu also known as Wu Zhao or Wu Zetian passed a special law concerning oral sex. She felt that a woman pleasuring a man represented the supremacy of the male over the female. Therefore, she insisted all visiting male dignitaries show their respect by pleasuring her orally when meeting. The empress would throw open her robe and her guest would kneel before her and kiss her genitals.
الامبراطورة الديكتاتورية "وو هو" وتعرف أيضا باسم وو زهاو وأيضا وو زيتيان من سلالة تاأنج أصدرت قانونا خاصا بشأن الجنس بالفم. لأنها شعرت أن المرأة عندما تعطي المتعة للرجل بفمها فإن ذلك يمثل سيادة الذكر على الأنثى. ولذلك أمرت الإمبراطورة جميع الضيوف الذكور من كبار الشخصيات اظهار احترامهم لها بفمهم عند الاجتماع بها. فكانت تفتح لهم رداءها و يركع ضيفها أمامها ويقبل عضوها التناسلي.


In USA: Breasts are not private   في الولايات المتحدة: الثدي ليس عضوا شخصيا

Female breasts, according to the Arizona Supreme Court, don't constitute private parts under state law.
وفقا للمحكمة العليا وبموجب قانون ولاية اريزونا فإن ثدي الأنثى لا يشكل أعضاء شخصية.


In Europe: No sex on Wednesday and Friday   في أوروبا: ممنوع الجنس يوم الأربعاء والجمعة

The early Christian church forbade couples from having sex on Wednesdays, Fridays and of course, Sundays.
في زمن قديم منعت الكنيسة المسيحية الأزواج ممارسة الجنس يومي الأربعاء والجمعة وبطبيعة الحال يوم الأحد.


In Tibet: Sex with female bartender is hospitality   في التبت: الجنس مع نادلات الخمارات كرم ضيافة

In the past, women working in drinking houses and chang shops were often sexually available not as prostitutes but as hostesses.
في الماضي كانت النساء العاملات في بيوت الشراب ومحلات التشانغ متوفرات على الغالب للجنس ليس كنوع من البغاء وإنما كنوع من كرم الضيافة.
Source: [۩] المصدر:ـ


Jail for wives denying husbands sex   السجن للزوجة التي تحرم زوجها من الجنس

Up until 1884, a woman could be sent to prison for denying a husband sex. It's still grounds for at-fault divorce in many places.
حتى عام 1884 كان يمكن أن تُسجن المرأة إذا حرمت زوجها من الجنس. وما زال ذلك حتى الآن سببا للطلاق في كثير من الأماكن.


In Hong Kong: Wife can kill betraying husband   في هونغ كونغ: يحق للزوجة قتل زوجها الخائن

In Hong Kong, a betrayed wife is legally allowed to kill her adulterous husband, but may only do so with her bare hands. The husband's lover may be killed in any manner desired.
في هونغ كونغ يسمح القانون للزوجة أن تقتل زوجها الخائن الزاني ولكن بيديها العاريتين. ويجوز أن تقتل عشيقة الزوج بأي طريقة تريد.

You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
Strangest Insects Mating Habits
أغرب طقوس الجماع عند الحشرات
Undersea Penis Fencing
المبارزة بالقضيب الذكري تحت البحر
Innocence in Danger
البراءة في خطر
Contraceptives Over The Last 5000 Years
وسائل منع الحمل عبر 5000 سنة مضت

2 comments:

Unknown said...

What is the meaning of this word? What is its root?

Amin Sarhan said...

مع الإعتذار الكلمة كان يجب أن تكون يسطل وليس يصطل، أي بالسين وليس بالصاد. ويقال سطَلته الخمرُ : خدَّرَته أو أدهشته أو أفقدته وعيَه.ـ
http://www.almaany.com/ar/dict/ar-ar/%D8%B3%D8%B7%D9%84/

Post a Comment