By Amin Sarhan - Dec 30, 2015

What? Banana Large Hard Seeds?
ماذا؟ بذور موز قاسية وكبيرة؟


Yes, wild bananas have numerous large hard seeds!
نعم، الموز البري يحوي كثيراً من البذور القاسية والكبيرة!


We have known bananas as seedless fruits. As a matter of fact, the bananas we know are only few of over 1,000 varieties of bananas in the world. 95% of exported bananas are from a single cultivated variety, the Cavendish. The Cavendish can survive weeks in shipping, unlike other varieties. In export, banana ranks fourth among all agricultural commodities and is the most significant of all fruits, with annual world trade that exceeds $7 billion.
نعرف الموز بأنه من الفواكه الخالية من البذور. ولكن في الواقع، إن الموز الذي نعرفه ماهو اللا سوى بضعة أنواع قليلة من ما يزيد عن 1000 نوع في العالم. فـ 95٪ من الموز المصدر هو من نوع واحد يدعى الكافنديش. ونوع الكافنديش هذا يمكنه أن يتحمل أسابيع خلال شحنه، على عكس الأنواع الأخرى. ويحتل الموز في السلع الزراعية المصدرة المرتبة الرابعة من بين جميع السلع الزراعية وهو أهم من كل الفواكه، وتتجاوز تجارته العالمية السنوية 7 مليارات دولار.

Bananas come in various colors and shapes   الموز له أنواع كثيرة الأشكال والألوان


It is not known when man was able to tame the seedless banana, but archaeological evidence at Kuk Swamp in Papua New Guinea suggests that banana cultivation goes back possibly to 6500 BCE. The spread of Islam was followed by far-reaching diffusion of banana into North Africa and Andalusia. During the medieval ages, bananas from Granada were considered the best. In the 15th and 16th centuries, Portuguese colonists started banana plantations in the Atlantic Islands, Brazil, and western Africa. North Americans began consuming bananas on a small scale at very high prices shortly after the Civil War.
ولا يعرف متى استطاع الإنسان تهجين الموز عديم البذور، ولكن الأدلة الأثرية في مستنقع كوك في بابوا غينيا الجديدة تشير إلى أن زراعة الموز تعود ربما إلى 6500 سنة قبل الميلاد. وقد أعقب انتشار الإسلام وتمدده إلى انتشار الموز في شمال أفريقيا والأندلس. وكان موز غرناطة يعتبر الأفضل خلال العصور الوسطى. وفي القرنين الـ 15 والـ 16، بدأ المستعمرون البرتغال بزراعة الموز في جزر المحيط الأطلسي والبرازيل وغرب أفريقيا. أما أمريكا الشمالية فبدأت تستهلك الموز على نطاق ضيق وبأسعار مرتفعة جدا فقط بعد فترة وجيزة من الحرب الأهلية.

Red banana   الموز الأحمر


Cavendish seedless bananas that we consume   نوعية موز الكافنديش التي نستهلكها


Wild banana seeds   بذور الموز البري





Dried wild bananas   موز بري مجفف


(Taming the Wild Banana), (Musa Balbisiana), (Banana Early Cultivation)


You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
People Go Bananas
Annual Monkey Buffet Festival
Bananas Turn Into Animals
Useful Tips of Using Home & Kitchen Items

0 comments:

Post a Comment