By Amin Sarhan - Nov 14, 2012

Venice Sinking Five Times Faster
فينيسيا تغرق أسرع بخمس مرات


Venice the city of lovers, but...    فينيسا مدينة العشاق، ولكن...ـ


In a study published in March 2012, the journal of American Geophysical Union indicates that Venice of Italy is sinking into the water more than five times quicker than previously thought and the city is also gradually tilting eastwards into Adriatic Sea.

A multi-billion-dollar effort is about to finish installing flood-protection barriers. The adjustable barriers are designed to protect the city from tides that are rising in response to climate change.
في دراسة نشرت في مارس 2012، أشارت مجلة الاتحاد الجيوفيزيائي الأمريكي إلى أن مدينة البندقية الإيطالية تغرق أكثر خمس مرات أسرع مما كان يعتقد سابقا. وذكرت الدراسة أيضا أن المدينة تميل تدريجيا شرقا باتجاه البحر الأدرياتيكي.

وهناك جهود بمليارات الدولار على وشك الإنتهاء لتثبيت حواجز للحماية من الفيضانات. وقد تم تصميم الحواجز بشكل قابل للتعديل لحماية المدينة من المد والجزر الآخذة في الارتفاع مع تغيرات المناخ العالمي.



Northern sections are dropping between 2 to 3mm per year, while the southern lagoon is subsiding by 3 to 4mm over the same period. The patches of land in Venice's 117 island lagoon are also sinking.

Previous studies had shown that water levels in the former capital of the Maritime Venetian Republic had stabilized. Earlier studies suggest it was submerging at just 0.04mm per year.
فالأقسام الشمالية من المدينة تنخفض بين 2 إلى 3 ملم سنويا، في حين أن البحيرة الجنوبية تغرق بنسبة 3 إلى 4 ملم خلال نفس الفترة. وأن قطع جزر الأراضي الـ 117 في بحيرة البندقية تغرق أيضا.

وكانت دراسات سابقة أظهرت أن مستويات المياه في العاصمة السابقة لجمهورية البندقية البحرية قد استقرت. إذ أشارت الدراسات السابقة إلى أنها تنغمر فقط بمعدل 0.04 ملم في السنة.





















Misfortunes of some people are benefits to others
مصائب قوم عند قوم فوائد




You may like to read these    قد ترغب بقراءة ما يلي
la Petite Venise
The Chinese Venice
Innovations for Next Jeddah Floods
Jeddah Floods Nov. 2009


0 comments:

Post a Comment