By Amin Sarhan - Mar 10, 2012

Deaf Listen to Concert
صمٌ يستمعون للأوركسترا

Deaf people listened to a special concert given by the Dutch Student Orchestra in Nijmegen, Netherlands on 16 February 2012. The music was heard through vibrating balloons, special lightning and smells.

أقيم حفل موسيقي خاص بالصم استمعوا فيه إلى أوركسترا الطلبة الهولندين في نيميغن بهولندا في 16 فبراير (شباط) 2012. وقد استمع الصم إلى الموسيقى من خلال إهتزاز البالونات التي يحملونها والإضاءات الخاصة والروائح.



Fully deaf people can't actually listen to music, but they can feel the vibrations of the air (this is how Beethoven still managed to play the piano after going deaf). Different sounds cause different vibrations, and some deaf people (not all) may be able to tell whether or not they like a song based on that.

لا يمكن لكاملي الصمم أن يستمعوا فعلا للموسيقى لكنهم يستطيعون الإحساس باهتزازات الهواء (وهذه هي الطريقة التي مكنت بيتهوفن من العزف على البيانو بعد ان أصيب بالصمم). فالأصوات المختلفة تسبب اهتزازات مختلفة وبعض الصم (ليس كلهم) يمكنهم إعطاء رأيهم في ما إذا كانت الأغنية تعجبهم أم لا بناءاً على ذلك.

A deaf woman listens to the concert   امرأة صماء تستمع لموسيقا الحفل



Deaf children at the concert    أطفال صم في الحفل


0 comments:

Post a Comment